30 maart 2007

Afvallen?

Sinds m'n apneu-gebeuren heb ik een afvalmanager naast me, via de huisarts. 1x per 5 weken spreek ik haar. Ik heb gezegd m'n best te doen om tot Pasen 10 kilo af te vallen. Zelf moet ze ook wat zwembandjes kwijtraken. Ik ben benieuwd wie er wint. In een maand (27 feb. - 30 maart) is er bij mij 8 kilo af. Met wat voor diëet? Geen diëet. Mijn dagelijks menu:
- 's ochtends twee bruine boterhammen met dungesneden kaas
- 's middags twee bruine boterhammen met dungesneden kaas of rookvlees
- 's avonds gewoon een warme maaltijd
- tussendoor een appel of grapefruit
Verder (spa)water, thee en koffie.
Geen snoep of koek of hartige hapjes.
Geen borrel of biertje of glas wijn, behalve op zondagavond.
That's all, folks!

Maar wat is nu dungesneden kaas? Mijn opa ging vroeger elke week naar de kaasmarkt in Gouda, om kaas te halen. Hij had een bodedienst (Mostert, in Berkel), dus kwam veel in die regio. Op z'n ouwe dag ging hij zelf met de bus erheen. Tegen Sinterklaas bracht hij voor ons altijd een halve Goudse kaas mee, dus half zo'n wagenwiel! Heerlijk! Dan hoefde je niet dun te snijden, een tijdje. Daar hield hij ook niet van. Als hij bij ons at en de kaas was hem te dun gesneden naar zijn zin, dan zei hij: 'Hmmm, je ken de krant er doorheen lezen'.....

Geen opmerkingen: