7 februari 2013

Kunst




Op 5 februari was ik weer eens op de Hoge Veluwe en in museum Kröller-Müller. In het museum hing de leus: Vincent is back! De rijke Van Gogh-verzameling is weer tot hart van het museum gemaakt. 

En ik moet zeggen: het is prachtig en goed overwogen gedaan. Vooral de indeling vond ik geweldig, plus de nieuwe toelichtingen. 

In de 'zijzaaltjes' was een en ander ook veel beter geordend. Ik heb het nog nooit zo mooi beleefd, terwijl ik toch een behoorlijk trouwe bezoeker ben.

Het beeldenpark is ook in de winter een belevenis: de ruimte, de zichtlijnen, de sculpturen - echt een groot genoegen. En de rust, de stilte.

Sinds jaar en dag hangt bij de ingang een neon-kunstwerk, met als tekst: The true artist helps the world by revealing mystic truths. En zo is het maar net.


Geen opmerkingen: